سیگنال‌های متناقضی از عربستان به بازار می‌رسد

ورود مجدد نفت به محدوده منفی

09:57 - 1400/01/21
پس از رشد ملموس قیمت نفت خام در معاملات روز گذشته، این محصول در صبح امروز با افتی اندک مواجه شد. نگرانی از افزایش تولید عربستان در ورود نفت به محدوده منفی تاثیرگذار بود.
ورود مجدد نفت به محدوده منفی

به گفته فعالان بازار انرژی، با نزدیک شدن به زمان برگزای نشست G20 در پایان این هفته و نشست اوپک در هفته آینده، سطح احتیاط در میان معامله‌گران در حال افزایش است و همین امر منجر به نوسان محدوده قیمت در بازار شده است.

در این میان یک منبع آگاه روز گذشته در گفتگو با رویترز از افزایش مجدد تولید نفت عربستان سعودی در ماه نوامبر خبر داد که این امر در افت قیمت نفت تاثیرگذار بود. تولید نفت عربستان طی ماه جاری میلادی به محدوده 11/1 تا 11/3 میلیون بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که در هفته های اخیر برخی از مقامات عربستان از لزوم کاهش مجدد سطح تولید اوپک سخن به میان آورده‌اند.در مقابل این خبر، بلومبرگ اعلام کرد که بر اساس برآوردهای این موسسه سطح ذخایر نفت امریکا در هفته گذشته کاهش یافته است. انتشار این خبر کمی از فشار موجود بر معاملات را کاهش داد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در مه فوریه با افتی 0/3 درصدی در سطح 60/38 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه ژانویه 0/4 درصد ارزان شده و به 51/36 دلار رسیده است.