پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

09:56 - 1400/01/21
با ازسرگیری معاملات در بازارهای جهانی، طلا به تبع تزلزل دلار آمریکا روندی رو به رشد را تجربه می‌کند. از نگاه تکنیگال نیز کماکان چشم‌انداز روشنی پیش روی این محصول قرار دارد.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

دنیای بورس- محمد نجفی

وضعیت بازار طلا در روز دو‌‌شنبه

با ورود شاخص دلار به محدوده منفی، معاملات طلا در بازارهای جهانی رونق گرفت و این محصول در رو دوشنبه با افزایش قیمت مواجه شد. در پی موافقت سران اتحادیه اروپا با طرح خروج بریتانیا از اتحادیه، یورو و پوند روندی صعودی را در روز جاری در برابر دلار امریکا تجربه می‌کنند و همین امر منجر به افزایش سطح تقاضا برای طلا از سوی معامله‌گران اروپایی شده است.

در معاملات امروز قیمت طلا در بازار آتی کامکس با رشدی بیش از 3 دلار در سطح 1232/6 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول به میزان 3/2 دلار گران شده و در سطح 1226/2 دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی دوشنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

سیگنال های نزولی: سیگنال نزولی قابل ذکری در دست نیست.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1224)، 13 روزه (1221) و 62 روزه (1217 دلار) دلار قرار دارد- میانگین 5 روزه فراتر از دو میانگین میان مدت و بلند مدت قرار دارد- هیسیتوگرام MACD فاصله خود را با خط سیگنال افزایش داده است.

سیگنال تایید: حرکت نزولی به سوی باند میانی بولینگر خنثی شده است.

حمایت‌های پیش‌رو: محدوده حمایتی بسیار مهمی از میانگین 13 روزه تا 5 روزه (1221تا 1224دلار) دیده می‌شود. حمایت مهم بعدی در سطح 1217 دلار  (میانگین 62 روزه)است.

مقاومت‌های پیش‌رو: اولین مقاومت مهم در سطح 1230 دلار دیده می‌شود. سناریوی خوش بینانه صعود قیمت تا سطح 1234 دلار است.

نتیجه‌گیری: چشم انداز مثبتی پیش روی طلا قرار دارد اما در صورت شکستن میانگین‌های کوتاه و میان مدت به سمت پایین، فشار فروش افزایش ملموسی خواهد یافت.