شروع کم‌رمق فلزات پایه در بازار لندن

09:56 - 1400/01/21
با شروع معاملات در بازار فلزات پایه، روندی مبهم بر معاملات حاکم شده به گونه‌ای که مس و آلومینیوم در محدوده مثبت معامله می‌شوند اما سرب و روی با کاهش قیمت مواجه‌اند.
شروع کم‌رمق فلزات پایه در بازار لندن

روز دوشنبه شاخص دلار روندی با ثبات را تجربه می کند و در حال نوسان در سطوح کمتر از 97 واحد است. توقف روند صعودی دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان در بهبود تقاضا برای فلزات تاثیر داشته و برخی از محصولات مانند مس و آلومینیوم را وارد محدوده مثبت کرده است.

در این میان به تبع افت ملموس قیمت محصولات فولادی در هفته گذشته به ویژه در بازار چین، برخی از معامله‌گران از احتمال کاهش تقاضا برای محصولاتی همچون روی از سوی واحدهای فولادسازی سخن‌ می‌گویند امری که منجر به تزلزل معاملات این محصول شده است.

در این میان بسیاری از فعالان بازار چشم به تحولات پایان هفته دوخته اند. در 30 نوامبر و یکم دسامبر نشست G20 در آرژانتین برگزار خواهد شد و در حاشیه این  نشست قرار است روسای جمهور آمریکا و چین بر سر مساله جنگ تجاری به گفتگو بنشینند. نتیجه این گفتگوها بر بازارهای کالایی از جمله فلزات تاثیر شایانی خواهد داشت و همین امر سطح احتیاط در میان معامله‌گران فلزات پایه را در هفته جاری افزایش داده است.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با رشدی 0/2 درصدی در سطح 1946 دلار قرار گرفته و روی با کاهشی 0/2 درصدی به 2502 دلار رسیده است. سرب با افتی 0/1 درصدی در سطح 1959 دلار قرار گرفته و در این میان مس به میزان 0/2 درصد گران شده و در قیمت 6184 دلار معامله می‌شود.