در معاملات هفته اخیر رقم خورد

کاهش 7 درصدی قیمت سنگ‌آهن

09:55 - 1400/01/21
بازار نقدی سنگ‌آهن این هفته زیر فشار شدیدی قرار گرفت و قیمت این محصول نزدیک به 7 درصد کاهش یافت. افت ملموس قیمت فولاد در بازار چین از دلایل اصلی تزلزل قیمت سنگ‌آهن به حساب می‌آید.
 کاهش 7 درصدی قیمت سنگ‌آهن

سنگ آهن (عیار 62 درصد) معاملات ابتدای هفته را پررونق آغاز کرد و قیمت این محصول افزایشی 80 سنتی را پشت سرگذاشت. با کاهش حاشیه سود فولادسازان چینی، تقاضا این واحدها از عیارهای بالاتر به سوی عیارهای 62 درصد به پایین منتقل شد. این روند تداوم نیافت و در روز سه‌شنبه به تبع کاهش مجدد قیمت محصولات فولادی در بازار چین، قیمت سنگ‌آهن بیش از یک دلار پایین آمد. در روز چهارشنبه شاهد کاهش مجدد قیمت در بازار نقدی بودیم.

با تداوم روند نزولی قیمت‌ها در بازار محصولات فولادی، نگرانی وسیعی در میان فعالان زنجیره فولاد در زمینه احتمال کاهش ملموس تقاضا برای سنگ‌آهن شکل گرفت. به عقیده بخشی از فعالان بازار با کاهش ملموس حاشیه سود فولادسازان چینی، این واحدها سطح تولید خود را در هفته‌های پیش‌روی پایین خواهند آورد. در پی این امر سنگ اهن افتی ملموس را در دور روز پایانی هفته تجربه کرد و به مرز 70 دلار رسید.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی‌اف‌آر کینگدائو چین در روز جمعه با افتی بیش از  2 دلار به 70/13 دلار رسید. این محصول در هفته اخیر 6/8 درصد ارزان شد.