قیمت در بازار چین به کمتر از 300 دلار رسید

سقوط 11 درصدی متانول در هفته اخیر

09:55 - 1400/01/21
روند نزولی قیمت متانول در هفته اخیر تداوم یافت و این محصول در بازار چین با کاهش قیمتی 11 درصدی به کمتر از 300 دلار رسید. در بازار جنوب شرق آسیا نیز متانول 12 درصد ارزان شد. وفور عرضه در کنار افت تقاضا به ویژه از سوی چین از دلایل سقوط قیمت متانول به حساب می‌آید.
سقوط 11 درصدی متانول در هفته اخیر

پلاتس: با تداوم روند صعودی عرضه متانول به بازارهای آسیایی و تضعیف تقاضا به ویژه از سوی چین، قیمت متانول افتی دو رقمی را در هفته اخیر پشت سرگذاشت. در بازار چین میزان ذخایر متانول باز هم افزایش یافت و بسیاری ازمصرف‌کنندگان این محصول به سوی خرید از بازار داخلی روی آوردند امری که سطح تقاضا را در بازار وارداتی کاهش داشت.

با توجه به بالا بودن سطح ذخایر متانول در چین، برخی از معامله‌گران متانول در چین به فکر صادرات مجدد تعدادب از محموله های وارداتی به سوی بازار جنوب شرق آسیا افتادند. به گفته فعالان بازار این محموله‌ها غیر ایرانی بوده اند.

 در این میان به تبع وجود تقاضای قوی برای متانول در بازا کره جنوبی از سوی بخش‌های تولید فرمالدئید و MTBE، متانول در این بازار افت قیمتی محدودتر را نسبت به دیگر بازارهای آسیایی تجربه کرد.

بر این اساس هر تن متانول در قرارداد سی‌اف‌آر چین با افتی 38 دلاری (11 درصدی) در این هفته در سطح 290 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا با کاهشی به میزان 54 دلار به 371 دلار رسید. متانول در قراردادهای سی‌اف‌آر کره‌جنوبی 12 دلار ارزان شد و در سطح 382 قرار گرفت.