برآورد زمانی احتمالی عرضه بعدی نفت خام

09:53 - 1400/01/21
در حالی که مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران از تداوم عرضه نفت در بورس خبر داده که برخی از معادلات خبر از وقت گرفتن احتمال نوبت بعدی عرضه نفت خام در هفته آینده می‌دهد.

دنیای بورس: هنوز عرضه جدید نفت خام در بورس انرژی قطعی نشده است. تا لحظه تنظیم این گزارش عرضه جدیدی از نفت خام در بورس انرژی به ثبت نرسیده بنابراین خبر قطعی از عرضه بعدی این حامل انرژی در بازار صادراتی وجود ندارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که عرضه بعدی نفت خام قطعی است اما احتمالا به این هفته نمی‌رسد. اظهارنظرهای پراکنده نشان می‌دهد که در اطلاعیه عرضه بعدی احتمالا تغییراتی رخ خواهد داد تا باز‌هم شرایط برای خریداران نفت تسهیل شده و از پتانسیل فروش بیشتری در این بازار برخوردار باشیم. البته به گفته علی حسینی؛ مدیرعامل بورس انرژی جلساتی در دست انجام است که خروجی آن‌ها سرنوشت حجم و شرایط عرضه آینده نفت خام را تعیین خواهد کرد. با این حال برخی از قوت گرفتن احتمال عرضه نفت خام در هفته بعد خبر می‌دهند.

در همین حال مسعود کرباسیان؛ مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اجرای طرح عرضه نفت در بورس تاکید کرد: این اقدام ارزنده‎ای است که باید به طور جدی به آن توجه کرد. به گفته وی سیاستگذاری‎هایی در نفت انجام شده که با اجرای آنها می‎توان آثار نامطلوب تحریم را کاهش داد.