پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

09:52 - 1400/01/21
در معاملات اروز جاری قیمت طلا نوسان محدودی را تجربه می‌کند. بهبود روند معاملات در بورس‌های اوراق بهادر آسیا و اروپا در کاهش تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن تاثیر شایانی داشته است.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

وضعیت بازار طلا در روز دوشنبه

با از سرگیری معاملات در بورس‌های اوراق بهادار آسیا، اقیانوسه و اروپا در روز دوشنبه شاهد بهبود روند معاملت و صعود شاخص‌ها بودیم امری که تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را پایین آورد و همین امر نیز قمیت این محصول را به محدوده مکنفی کشاند. در این میان ورود شاخص دلار به محدهد منفی در یک ساعت اخیر کمی از فشار بر بازار طلا را کاهش داد.  رشد نرخ بازده اسناد خزانه آمریکا نیز در ایجاد فشار بر بازار طلا تاثیر داشت. با افزایش بازده اسناد خزانه، جذابیت سرمایه‌گذاری‌های دلاری افزایش می یابد و همین امر به ضرر بازار فلزات قیمتی تمام می‌شود.

 

پیش‌بینی دوشنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس با افتی 1/3 دلاری در سطح 1221/7 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول به میزان 40 سنت ارزان شده و در سطح 1221/2 دلار معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: سیگنال نزولی قابل ذکری در دست نیست.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1218)، 13 روزه (1217/5) و 62 روزه (1216/5) دلار قرار دارد- میانگین 5 روزه موفق به عبور از میانگین 13 روزه شده است- هیستوگرام MACD در حال شکستن خط سیگنال به سمت بالاست

سیگنال تایید: قیمت به خط میانی بولینگر واکنش نشان داده است.

حمایت‌های پیش‌رو: محدوده حمایتی بسیار مهمی از میانگین 62 روزه تا 5 روزه (1216/5 تا 1218 دلار) دیده می شود. حمایت مهم بهدی در سطح 1213 دلار است.

مقاومت‌های پیش‌رو: دو مقاومت مهم در سطح 1222 و 1227 دلار دیده می شود. سناریوی خوش بینانه صعود قیمت تا سطح 1230 دلار است

نتیجه‌گیری: با وجود افت قیمت در برهه کنونی، چشم‌انداز روشنی پیش روی طلا در بازه روزانه قرار دارد اما در صورت شکستن میانگین‌های سه گانه به سمت پایین، فشار فروش بسیار افزایش خواهد یافت. احتمال نوسان قیمت در محدوده میانگین‌های مذکور نیز قوی است.