مقامات فدرال رزور پیرامون روند پیش‌روی اقتصاد جهانی هشدار دادند

نگرانی معامله‌گران نسبت به چشم‌انداز افزایش نرخ بهره آمریکا

09:51 - 1400/01/21
در معاملات روز دوشنبه شاخص دلار روندی صعودی را در پیش گرفت اما به تبع ابراز نگرانی مقامات فدرال رزور نسبت به چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی، میزان رشد این نماگر محدود شد.
نگرانی معامله‌گران نسبت به چشم‌انداز افزایش نرخ بهره آمریکا

صبح امروز شاخص دلار کار خود را در محدوده منفی آغاز کرد اما در ادماه به تبع افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر یورو، دلار کانادا و دلار استرالیا، این نماگر توانست وارد محدوده مثبت شود. با این وجود میزان رشد شاخص تا این لحظه محدود بوده است.

در پایان هفته برخی از مقامات بانک مرکزی آمریکا نسبت به روند رشد اقتصاد جهانی هشدار دادند و همین امر منجر به نگرانی نسبی سرمایه‌گذاران شد. قائم مقام فدرال رزور جمعه شب در مصاحبه‌ای نسبت به احتمال آرام شدن روند رشد اقتصاد جهانی هشدار داد و اعلام کرد که این امر می‌تواند بر اقتصاد آمریکا تاثیر منفی بگذارد. رئیس بانک مرکزی دالاس نیز از احتمال آرام شدن روند رشد اقتصاد اروپا و چین خبر داد. در پی موضع‌گیری این دو مقام بلند پایه پولی در آمریکا، ابهاماتی در مورد چشم‌انداز افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزور در میان سرمایه‌گذاران شکل گرفت و همین امر نیز منجر به افزایش احتیاط در معامله جفت ارزهای اصلی شد.

در تقویم اقتصادی امروز گزارش چندان بااهمیتی به چشم نمی خورد و بنابراین میزان تاثیرگذاری معامله‌گران تکنیکال در بازار در ساعت‌های پیش‌رو افزایش خواهد یافت.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز دو‌شنبه با رشدی محدود در سطح 96/5 واحد قرار گرفته است.