وضعیت پوند در برابر دلار امریکا بهبود یافت

احتمال افزایش نوسانات در بازار جهانی ارز

09:48 - 1400/01/21
در حالی که شاخص دلار به تبع آغاز روند شناسایی سود در جفت ارزهای اصلی روندی نزولی را تجربه می‌کند، احتمال تغییر وضعیت بازار در ساعت‌ها پیش رو با توجه به گزارش‌های بسیار مهمی که در تقویم اقتصادی به چشم می خورند چندان دور از ذهن نیست.
احتمال افزایش نوسانات در بازار جهانی ارز

شب گذشته اعلام شد که بریتانیا و اتحاده اروپا  بر روی توافقنامه مقدماتی در زمینه برگزیت به تفاهم رسیده‌اند. انتشار این خبر ریسک خروج سخت بریتانیا از اتحادیه را بسیار کاهش داد و همین امر به تقویت پوند منجر شد. صبح امروز نیز شاهد تداوم روند صعودی پوند در برابر دلار آمریکا بودیم.

در عین حال پس از رشد ملموس شاخص دلار در برابر بسیاری از ارزهای مطرح جهان از اواخر هفته گذشته تا ابتدای این هفته، رفته رفته روند شناسایی سود بر روی جفت ارزهای اصلی آغاز شده و همین امر نیز دلار آمریکا را زیر فشار قرار داده است.

امروز در تقویم اقتصادی سه گزارش بسیار با اهمیت به چشم می‌خورد. نتیجه این گزارش‌ها می‌تواند وضعیت بازار ارز را در ساعت‌های پیش‌رو با تغییرات شدیدی مواجه کند. ظهر امروز شاخص قیمت مصرف‌کننده بریتاینا قرار است منتشر شود و در ادامه نیز رشد اقتصادی اتحادیه اروپا در فصل سوم سال به اطلاع فعالان اقتصادی می‌رسد. ساعت 17:00 به وقت تهران نیز گزارش بسیار با اهمیت شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا انتشار خواهد یافت.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چها‌شنبه با افتی 0/2 درصدی در سطح 97/8 واحد قرار گرفته است.