واکنش محدود فلزات به گزارش‌های اقتصادی چین

09:48 - 1400/01/21
با وجود انتشار برخی گزارش‌های امیدوارکننده از اقتصاد چین در صبح امروز، بازار فلزات به این گزارش‌ها چندان روی خوشی نشان نداد. افزایش نگرانی در زمینه چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی در تزلزل فلزات نقش داشت.
واکنش محدود فلزات به گزارش‌های اقتصادی چین

صبح امروز اداره آمار ملی چین اعلام کرد که نرخ رشد سالانه سرمایه‌گذاری‌ در دارایی‌های ثابت این کشور در ماه اکتبر به 5/7 درصد رسیده و تولیدات صنعتی نیز در همین ماه افزایشی 5/9 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. هر دو رقم اعلام شده فراتر از پیش‌بینی‌ها بود. در این میان آمار مربوط به خرده فروشی ماه اکتبر انتظارات را براورده نکرد.

برخی از فلزات پایه در واکنش اولیه به گزارش‌های سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت و تولیدات صنعتی چین وارد محدوده مثبت شدند اما این روند دوام نیاورد و در ادامه شاهد افزایش موج فروش در بازار بودیم. پس از سقوط شدید قیمت نفت در شب گذشته، نگرانی‌های وسیعی نسبت به چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی شکل گرفت و همین امر فضای معاملات در بسیاری از بازارهای کالای صنعتی  از جمله فلزات پایه را متاثر کرد.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن بدون تغییری ملموس در سطح 1939 دلار قرار گرفته و روی با افتی یک درصدی به 2740 دلار رسیده است. سرب با کاهشی 0/3 درصدی در سطح 1937 دلار قرار گرفته و در این میان مس به میزان 0/1 درصد ارزان شده و در قیمت 6038 دلار معامله می‌شود.