پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

09:44 - 1400/01/21
همانند روز گذشته معاملات طلا در روز سه‌شنبه با نوسان محدودی پیگیری می‌شود. امروز قرار است انتخابات مجالس قانونگذاری در آمریکا برگزار شود و همین امر نیز سطح احتیاط معامله‌گران را به شدت افزایش داده است.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز سه‌شنبه

وضعیت بازار طلا در روز سه‌شنبه

همانگونه که در خبر مربوط به بازار جهانی ارز گفته شد بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها احتمال پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان وجود دارد اما جمهوری خواهان می‌توانند بار دیگر کنترل سنا را در دست گیرند. بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند در صورت پیروزی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات، شاخص دلار به روند صعودی خود ادامه دهد امری که می‌تواند معاملات طلا را زیر فشار قرار دهد.

با توجه به این امر بخشی از معامله‌گران تکنیکال در حال خروج از بازار هستند تا از ریسک ساعت‌های پیش‌رو در امان باشند. به تبع تحولات مربوط به انتخابات، تعیین جهت بازار با استفاده از فاکتوهای تکنیکال با ریسک زیادی همراه است و منطقی است که  از خطوط حمایت و مقاومت و میانگین ها تنها برای تعیین حد سود و زیان استفاده کرد.

 

پیش‌بینی سه‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس با رشدی محدود در سطح 1232 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول به میزان اندکی ارزان شده و در سطح 1231 دلار معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: سیگنال نزولی قابل ذکری در دست نیست

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین های موزون نمایی 62 روزه (1217 دلار) تثبیت شده و فراتر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1230 دلار) و 13 روزه (1228 دلار) قرار گرفته است

سیگنال تایید: میانگین 5 روزه کماکان بالاتر از میانگین 13 روزه قرار دارد.

حمایت‌های پیش‌رو: هم اکنون قیمت نزدیک به حمایت 1230 دلار (میانگین 5 روزه) قرار دارد. محدوده حمایتی مهمی در سطح 1228 تا 1230 دلار (میانگین های کوتاه و میان مدت) دیده می‌شود. حمایت مهم بعدی در سطح 1222 دلار است.

مقاومت‌های پیش‌رو: در صورت صعود قیمت، ناحیه مقاومتی مهمی در سطح 1233 تا 1235 دلار وجود دارد و سپس مقاومت 1240 دلار به چشم می خورد.

نتیجه‌گیری: در صورت عدم تنزل قیمت به سطوح پایین‌تر از میانگین 5 روزه، طلا کماکان از شانس افزاش قیمت برخوردار است.