معامله‌گران منتظر نتیجه انتخابات آمریکا هستند

صعود آرام فلزات پایه

09:44 - 1400/01/21
با ازسرگیری معاملات در بازار فلزات پایه، بسیاری از محصولات معاملاتی این بازار به مدار صعود بازگشته‌اند اما میزان رشد قیمت‌ها به تبع ریسک‌های ناشی از انتخابات امروز آمریکا محدود بوده است.
صعود آرام فلزات پایه

پس از افت قیمت  ابتدای هفته، امروز شاهد افزایش سطح خرید در بازار فلزات پایه هستیم. برخی از تحلیلگران بر  این عقیده هستند که فعالان بازار دیروز سخنان رئیس جمهور چین در زمینه کاهش موانع تجاری را نادیده گرفتند اما با فروکش کردن جو نسبتا هیجانی بازار  امروز این متغیر وارد معادلات آنها شده است. شی جین‌پینگ در سخنان روز گذشته خود همچنین از عزم این کشور برای راه‌اندازی یک منطقه آزاد تجاری جدید در شاگهای خبر داد که مسلما این رویداد بر بازار فلزات تاثیرگذار خواهد بود.

در این میان قرار است عصر امروز انتخابات مجالس قانونگذاری آمریکا برگزار شود. صعود آرام فلزات پایه3 می‌تواند بر بازار ارز تاثیر شایانی بگذارد و از این طریق بازار فلزات را نیز متاثر کند. به تبع این امر سطح احتیاط معامله‌گران بازار فلزات کمی افزایش یافته و همین موضوع رشد قیمت‌ها را محدود کرده است.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن بدون تغییری ملموس در سطح 1971 دلار قرار گرفته و روی با افزایشی 0/4 درصدی به 2538 دلار رسیده است. سرب با رشدی محدود در سطح 1939 دلار قرار گرفته و در این میان مس به میزان  0/1 درصد گران شده و در قیمت 6188 دلار معامله می‌شود.