تقویت پوند در آغاز به کار بازار جهانی ارز

09:43 - 1400/01/21
با ازسرگیری معاملات در بازار جهانی ارز، ارزش پوند در برابر دلار آمریکا افزایش یافت امری که به ورود شاخص دلار به محدوده منفی منجر شد.
تقویت پوند در آغاز به کار بازار جهانی ارز

روزنامه ساندی تایمز در گزارشی اعلام کرد که قرار است در توافقنامه نامه بریتانیا و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت، توافق جامعی بر سر وضعیت گمرک‌های بریتانیا گنجانده شود. انتشار این خبر به افزایش امیدواری‌های در زمینه خروج نرم بریتانیا از اتحادیه در مهلت مقرر منجر شد و از پوند در برابر دلار آمریکا حمایت کرد.

با ان وجود بسیاری از تحلیلگران معتقدند  که در ادامه معاملات این هفته دلار آمریکا بار دیگر در موضع قدرت قرار خواهد گرفت. در اواخر هفته قرار است نشست بانک مرکزی آمریکا برگزار شود و انتظار می‌رود تاکید مجدد این نهاد بر تداوم روند افزایش نرخ بهره به تقویت دلار آمریکا منجر شود.

در تقویم اقتصادی امروز سه رویداد مورد توجه ویژه معامله‌گران خواهد بود. ساعت 13:00 به وقت تهران شاخص مدیران خرید خدماتی بریتانیا منتشر می‌شود و ساعت 16:40 نیز قرار است رئیس بانک مرکزی کانادا سخنرانی کند. همچنین ساعت 18:30 گزارش شاخص مدیران خرید غیرتولیدی آمریکا از سوی موسسه ISM به اطلاع فعالان اقتصادی خواهد رسید.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز دو‌شنبه با افتی محدود به 96/5 واحد رسیده است.