پیش‌بینی قیمت طلا در روز چهارشنبه

09:40 - 1400/01/21
در پی بهبود اوضاع بورس‌های اوراق بهادار در نقاط مختلف و رشد مجدد بازده اسناد خزانه آمریکا، معاملات طلا در روز چهارشنبه زیر فشار قرار گرفت و قیمت این محصول وارد محدوده منفی شد. به این ترتیب چشم‌انداز چندان روشنی پیش روی طلا قرار ندارد.

وضعیت بازار طلا در روز چهارشنبه

وال استریت در شب گذشته معاملات پررونقی را پشت سرگذاشت به گونه‌ای که شاخص‌های اصلی بازارهای سهام بیش از 1/5 درصد رشد کردند. بورس‌های آسیایی نیز به تبع این امر در مدار صعود قرار گرفتند. به ان ترتیب تقاضا برای دارایی‌های امن کاهش یافت. در این میان بازده اسناد خزانه آمریکا برای سومین روز متوالی افزایش یافت امری که معاملات طلا را زیر فشار مضاعفی قرار داد. با افزایش بازده اسناد خزانه، جذابیت سرمایه‌گذاری‌های دلاری افزایش می یابد و همین امر به ضرر بازار فلزات قیمتی تمام می‌شود.

پیش‌بینی چهارشنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس با کاهشی بیش از 7 دلار در سطح 1218 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول افتی 6 دلاری را تجربه کرده و در سطح 1216 دلار معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: قیمت در سطوح پایین تر از میانگین موزون نمایی 5 روزه و 13 روزه (1224 دلار) قرار گرفته است-  هیستوگرام MACD فاصله خود را با خط سیگنال افزایش داده است- قیمت به زیر باند میانی بولینگر تنزل کرده است.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین های موزون نمایی 62 روزه (1215 دلار) قرار گرفته است.

سیگنال تایید: میانگین 5 روزه در حال شکستن میانگین 13 روزه به سمت پایین است.

حمایت‌های پیش‌رو: در صورت افت قیمت، اولین حمایت در سطح 1215 دلار (میانگین 62 روزه) دیده می‌شود. حمایت مهم بعدی در سطح 1209 دلار است.

مقاومت‌های پیش‌رو: در صورت صعود قیمت، محدوده مقاومت مهمی از 1222 دلار تا 1224 دلار (میانگین‌های 5 روزه و 13روزه) قرار دارد. مقاومت بعدی در سطح 1229 دلار قرار دارد.

نتیجه‌گیری: هم اکنون چشم انداز روشنی پیش روی طلا قرار ندارد اما احتمال واکنش مجدد قیمت به میانگین 62 روزه دور از ذهن نیست.