شاخص مدیران خرید تولیدی چین ضعیف‌تر از انتظار بود

کاهش فشار بر بازار فلزات پس از سقوط روز گذشته

09:40 - 1400/01/21
پس از افت ملموس قیمت فلزات پایه در روز گذشته، امروز نیز این محصولات در محدوده منفی معامله‌ می‌شوند اما از فشار موجود بر معاملات کاسته شده است.
کاهش فشار بر بازار فلزات پس از سقوط روز گذشته

دیروز خبر رسید که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات تجاری با چین، طیف وسیع‌تری از کالای چینی را مشمول پرداخت تعرفه وارداتی کند. انتشار این خبر بار دیگر منجر به افزایش معامله گران نسبت به تاثیرات مخرب تنش میان دو اقتصادی بزرگ جهان بر روند رشد اقتصاد جهانی شد و بازار فلزات را زیر فشار شدیدی قرار داد.

صبح امروز از فشار موجود بر بازار فلزات کاسته شده اما این محصولات کماکان در محدوده منفی معامله‌ می‌شوند. شاخص دلار در روز جاری موفق به شکستن سقف 16 ماهه شد و همین امر تاثیر منفی بر بازار فلزات داشت. همچنین صبح امروز مرکز آمار ملی چین اعلام کرد که شاخص‌های مدیران خرید تولیدی و غیرتولیدی چین در ماه اکتبر به ترتیب به 50/2 و 53/9 واحد رسیده‌اند. هر دو رقم اعلام شده ضعیف‌تر از پیش‌بینی ‌ها بود و همین امر منجر به ایجاد فشار بر بازار فلزات شد. با این وجود افزایش سطح خرید تکنیکال پس از اصلاح قیمت رو گذشته حمایت نسبی را از این محصولات به عمل آورده است

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با افتی مختصر در سطح 1966 دلار قرار گرفته و روی با کاهشی نه چندان ملموس به 2546 دلار رسیده است. سرب با افتی 0/6 درصدی در سطح 1934 دلار قرار گرفته و در این میان مس بدون تغییری ملموس در قیمت 6025 دلار معامله می‌شود.