ورود نفت به محدوده مثبت پس از سقوط شب گذشته

مورگان استنلی خبر از نفت 85 دلاری داد

09:36 - 1400/01/21
پس از سقوط نزدیک شدید قیمت نفت در معاملات شب گذشته ، صبح امروز از فشار بر بازار این محصول کاسته و قیمت با رشدی محدود مواجه شده است.
مورگان استنلی خبر از نفت 85 دلاری داد

وعده وزیر نفت عربستان سعودی برای جبران کمبود عرضه در بازار نفت در کنار افزایش ملموس سطح ذخایر نفت آمریکا، از جمله دلایل سقوط قیمت در معاملات سه‌شنبه بودند. خالد الفالح روز گذشته اعلام کرد با وجود احتمال اخلال در عرضه نفت ایران به تبع تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا، عربستان تلاش می‌کند که کلیه نیازهای مصرف‌کنندگان را بر طرف کند و به تقاضا در بازار نفت خام پاسخ دهد. در این میان انستیتوی نفت آمریکا در جدیدترین گزارش خود از افزایش 9/8 ملیون بشکه‌ای ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته خبر داد.

صبح امروز شاهد افزایش سطح خرید تکنیکال در بازار نفت بودیم امری که حمایت نسبی را از قیمت این محصول پدید آورد. در این میان بانک مشهور مورگان استنلی در گزارشی افت قیمت نفت را مقطعی دانست و پیش بینی کرد که قیمت تا پایان سال به محدوده 85 دلار خواهد رسید.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر با رشدی 0/4 درصدی در سطح 76/72 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه دسامبر 0/2 درصد گران شده و به 66/56 دلار رسیده است.