در پی رشد شاخص دلار و نگرانی در زمینه جنگ تجاری

روند صعودی فلزات پایه مختل شد

09:35 - 1400/01/21
رشد شاخص دلار در کنار تداوم نگرانی در زمینه جنگ تجاری آمریکا و چین، روند صعودی بازار فلزات را در صبح امروز مختل کرده و برخی از محصولات را به محدوده منفی کشانده است.
روند صعودی فلزات پایه مختل شد

شب گذشته به تبع تداوم نگرانی‌ها در زمینه برگزیت و بودجه ایتالیا، یورو و پوند افت شدیدی را در برابر دلار آمریکا تجربه کردند و به تبع این امر شاخص دلار بار دیگر به محدوده 96 واحد بازگشت. صبح امروز نیز شاهد رشد آرام شاخص دلار بودیم. به این ترتیب تقاضا برای فلزات از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری کاهش یافت.

در این میان شب گذشته یکی از مشاوران اقتصادی رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که چین از شروع مجدد مذاکرات تجاری طفره می‌رود  و به این ترتیب به نظر نمی‌آید که تنش تجاری میان دو کشور به زودی به پایان برسد. انتشار این خبر نیز فشار بر بازار فلزات را افزایش داد.

از دیگ اخبار مرتبط به بازار  فلزات می‌توان به رشد تولید مس از سوی چین اشاره کرد. بر طبق اعلام مرکز آمار چین، میزان تولید مس تصفیه شده از سوی این کشور در ماه سپتامبر با رشد سالانه‌ای بیش از 10 درصد به 764 هزار تن رسیده است.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با رشدی 0/2 درصدی در سطح 2009 دلار قرار گرفته و روی با کاهشی 0/5 درصدی به 2637 دلار رسیده است. سرب با رشدی 0/1 درصدی در سطح 2002 دلار قرار گرفته و در این میان مس به میزان 0/3 درصد ارزان شده و در قیمت 6215 دلار معامله می‌شود.