ین ژاپن در کانون توجه معامله گران قرار گرفت

صعود مجدد شاخص دلار به سطح 96 واحد

09:35 - 1400/01/21
پس از صعود مجدد شاخص دلار به سطح 96 واحد در شب گذشته، این نماگر در روز جاری باز هم در محدوده مثبت قرار گرفته اما رشد ارزش ین در برابر دلار آمریکا میزان رشد شاخص را محدود کرده است.
صعود مجدد شاخص دلار به سطح 96 واحد

دیروز برخی از روزنامه بریتانیا از افزایش مخالفت‌ها در میان احزاب سیاسی این کشور با روند مد نظر نخست وزیر در خروج از اتحادیه خبر دادند امری که می تواند در آینده نزدیک مشکلات جدی را برای ترزا می در زمینه رهبری دولت ایجاد کند. به تبع این امر ارزش پوند افت شدیدی را در برابر دلار آمریکا تجربه کرد. در این میان تداوم نگرانی پیرامون بودجه ایتالیا و افت 3 درصدی بازده اسناد خزانه یک ساله این کشور در شب گذشته نیز یورو در برابر دلار امریکا تضعیف کرد. به این ترتیب شاخص دلار توانست با دیگر به محدوده 96 واحد باز گردد.

صبح امرو شاهد رشد آرام دلار آمریکا در برابر این دو ارز هستم. در این میان افزایش نگرانی‌ها پیرامون برگزیت و بودجه ایتالیا و همچنین افت شاخص‌های سهام در بسیاری از بورس‌‌های جهان، بخشی از سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های امنی مانند ین ژاپن سوق داده امری که از رشد بیش از پیش شاخص دلار جلوگیری کرده است.

همانند روز گذشته گزارش چندان با اهمیتی در تقویم اقتصادی امروز به چشم نمی‌خورد. از سخنرانی رئیس بانک مرکزی بریتانیا می توان به عنوان مهمترین رویداد روز دوشنبه نام برد.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با رشدی مختصر به 96/06 واحد رسیده است.