پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

09:34 - 1400/01/21
با وجود افت شاخص دلار، طلا معاملات کم‌رمقی را در روز دوشنبه تجربه‌ می‌کند. افزایش سطح احتیاط معامله‌گران در ایجاد این روند تاثیرگذار بوده است. از منظر تکنیکال چشم‌ادناز چندان روشنی پیش‌روی طلا قرار ندارد.

دنیای بورس- محمد نجفی

با وجود ورود شاخص دلار به محدوده منفی، طلا نتوانست معاملات رو به رشدی را در روز دوشنبه تجربه کند. ابهامات پیش روی بازار منجر به ایجاد جو منفی در معاملات امروز شده است. معامه‌گران در انتظار خبرهای تازه‌ای از برگزیت و همچنین بودجه ایتالیا هستند و به تبع این امر سطح احتیاط را در معاملات خود افزایش داده‌اند.

در این میان با توجه به اینکه در تقویم اقتصادی امروز گزارش چندان مهمی به چشم نمی خورد، اثرگذاری معامله‌گران تکنیکال در بازار افزایش یافته است.

پیش‌بینی دو‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس با کاهشی یک دلاری در سطح 1226 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول افتیبیش از یک دلار را تجربه کرده و در سطح 1224/4 معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: قیمت در حرکت صعودی خود ناکام مانده و به میانگین 5 روزه(1224 دلار) همگرا شده است- نمودار RSI نزولی شده است

سیگنال‌های صعودی: قیمت در سطوح بالاتر از میانگین های موزون نمایی 62 روزه (1208 دلار) تثبیت شده و در سطوح بالاتر از میانگین 13 روزه (1218 دلار) قرار گرفته است.

سیگنال تایید:  واگرایی ضعیفی در نمودار قیمت و نمودار RSI دیده می شود.

حمایت‌های پیش‌رو: در صورت افت قیمت، اولین حمایت در سطح 1224 دلار (میانگین 5 روزه) دیده می‌شود. حمایت مهم بعدی در سطح 1218 دلار(میانگین 13 روزه) است.

مقاومت‌های پیش‌رو: در صورت صعود قیمت، ابتدا حمایت 1226 دلار و در ادامه 1232 دلار پیش‌روی طلا قرار دارد.

نتیجه‌گیری: در صورت شکست میانگین 5 روزه به سمت پایین، چشم‌انداز منفی پیش روی طلا قرار خواهد داشت.