رشد قیمت فلزات به لطف وعده‌های بانک مرکزی چین

09:34 - 1400/01/21
با اعلام آمادگی نهادهای مختلف حکومت چین از جمله بانک مرکزی برای حمایت از بازارها و تحریک رشد اقتصادی این کشور ، فلزات پایه در اولین روز معاملاتی این هفته روندی صعودی را در پیش گرفتند.
رشد قیمت فلزات به لطف وعده‌های بانک مرکزی چین

بانک مرکزی چین روز جمعه در بیانیه‌ای دولت‌های محلی را ترغیب کرد که نقدینگی مورد نیاز کسب و کارها را تامین کنند. همچنین رئیس این نهاد درمصاحبه‌ای وعده حمایت از بازار سهام را مطرح  و نسبت به تامین مالی کسب و کارهای خصوصی از طریق ساز و کار اوراق بدهی ابراز امیدواری کرد. دیگر مقامات همچون رئیس کمیسیون قانونگذاری اوراق بهادار چین نیز از تصمیم برای حمایت از بازار سرمایه خبر دادند.

بازار فلزات امروز به این اخبار روی خوش نشان داده و قیمت‌ها تا این لحظه در مسیر صعودی قرار گرفته‌اند. فعالان بازار فلزات پایه امیدوارند اقدامات مد نظر دولت چین به تحریک روند رشد اقتصادی این کشور منجر شود و در نهایت تقاضا برای کالاهای خام صنعتی افزایش یابد.

در عین حال توقف روند صعودی شاخص دلار پس از رشد 0/5 درصدی این نماگر درهفته گذشته نیز منجر به افزایش تقاضا برای فلزات از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری شده است.

 در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با رشدی 0/5 درصدی در سطح 2019 دلار قرار گرفته و روی با افزایشی 0/8 درصدی به 2648 دلار رسیده است. سرب با رشدی 09 درصدی در سطح 2014 دلار قرار گرفته و در این میان مس به  میزان  0/5 درصد گران شده و در قیمت 6255 دلار معامله می‌شود.