ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یافت

نوسان محدود قیمت نفت در صبح چهارشنبه

09:31 - 1400/01/21
با وجود افت ذخایر نفت آمریکا، نفت خام صبح امروز نتوانست سیری صعودی را در پیش‌گیرد.  ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته بیش از دو میلیون بشکه کاهش یافت.
نوسان محدود قیمت نفت در صبح چهارشنبه

بامداد چهارشنبه انستیتوی نفت آمریکا (API) اعلام کرد که میزان ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته با افتی 2/1 میلیون بشکه‌ای مواجه شده است. این در حالی است که فعالان بازار انتظار افزایش سطح ذخایر را داشتند. با این وجود انتشار خبر مذکور نتوانست منجر به تحریک قیمت نفت شود.

شب گذشته رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با اسوشیتد پرس بحران ایجاد شده پیرامون ناپدید شدن جمال خاشقچی، منتقد حکومت عربستان سعودی  را با پرونده قاضی کاوانا مقایسه کرد. وی پیشتر نیز اعلام کرده بود که ولیعد عربستان از ماجرای قتل احتمالی این روزنامه‌نگار خبر ندارد. موضع‌گیری‌های روزهای اخیر ترامپ نشان داد که به نظر می رسد وی بر خلاف اعضای کنگره میلی برای اعمال مجازات علیه عربستان ندارد. به تبع این امر نگرانی بخشی از فعالان بازار در زمینه احتمال کاهش عرضه نفت عربستان مرتفع شد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر بدون تغییری ملموس 0/3 درصدی در سطح 81/44 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه نوامبر همین وضعیت را تجربه می‌کند به 71/94 دلار رسیده است.