مذاکره سایپا با خودروسازان جهانی

09:26 - 1400/01/21
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا می‌گوید: در این دوره زمانی صنعت خودرو نیازمند نخبگانی است که با کمک آن‌ها برخی نیازهای تکنولوژیکی نظیر قطعات الکترونیکی را برطرف کند.

سایپا نیوز: محسن جهرودی در بازدید از نمایشگاه خودرو یزد با بیان اینکه درحال مذاکره موفق با قطب‌های جدید خودروسازی جهان هستیم، ابراز امیدواری کرد: در آینده‌ای نه‌چندان دور با داخلی‌سازی محصول‌های جدید و مشترک، محصول‌های جدیدی به بازار عرضه شود. به گفته وی در خصوص محصول جدید رهام که به‌تازگی رونمایی شده سایپا در حال تلاش  است که زودتر از زمان گفته شده بتواند آن‌را وارد بازار کند. البته این مجموعه با وجود تحریم‌ها مدتی در تولید بعضی قطعه‌ها دچار مشکل شده که در چند هفته اخیر مشکلات برطرف شده است.

در هفته گذشته فراخوانی از طرف سایپا اعلام شده که تمامی طرح‌هایی که توان صنعتی شدن دارند از حمایت مالی سایپا برخوردار خواهند شد. در همین راستا یکی از دانشگاه‌ها توانسته یکی از قطعات کاتالیزور کانورتور را بومی‌سازی کند که بخش عمده نیاز سایپا را تامین کرده است. به تمام شرکت‌های گروه سایپا اعلام شده با اولویت و تمرکز روی تولید خودرو و قطعات می‌توانند کسب‌وکارهای جدید تعریف و فعالیت کنند و چند شرکت گروه توانسته‌اند در این زمینه گام‌های موفقی بردارند.