صادرات کاشی به عراق متوقف شد؟

09:26 - 1400/01/21
از دید فعالان بخش خصوصی بخشنامه جدید دولت در پیمان سپاری ارزی که صادرکنندگان را ملزم به بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور کرد، باعث شده صادرات کاشی سرامیک به برخی کشورها همچون عراق متوقف شود.

تسنیم: بهنام عزیز‌زاده؛ رییس انجمن تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان کاشی و سرامیک عنوان کرد: بخشنامه اخیر دولت صادرات صنعت کاشی و سرامیک را به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان متوقف کرده است.

به گفته وی فعالان این صنعت در صادرات محصول‌های خود به کشورهای عراق و افغانستان و پاکستان ریال دریافت می‌کنند. ما چگونه باید به ازای صادراتی که ریال دریافت کرده ایم به دولت دلار بپردازیم.  انجمن تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان کاشی و سرامیک همچنین در گزارشی تاکید کرده برای کسب بازار صادارتی عراق، افغانستان و پاکستان تلاش زیادی را انجام داده ایم. در صورت عدم صادارت کاشی و سرامیک به این سه کشور رقبای هندی و چینی بازار را آن ما خواهند کرد. پیش‌تر حمید حسینی؛ دبیر اتاق بازرگانی ایران و عراق هم از محدودیت‌های جدید برای صادرات برخی کالا‌ها به عراق از جمله محصول سیمان با بخشنامه اخیر دولت در خصوص پیمان سپاری ارزی خبر داده بود.