نگرانی پیرامون روند رشد اقتصاد جهانی بازار را متزلزل کرد

کاهش قیمت نفت با وجود افت تولید در خلیج مکزیک

09:26 - 1400/01/21
با وجود کاهش ملموس تولید نفت در خلیج مکزیک، قیمت این محصول به تبع افزایش نگرانی فعالان اقتصادی نسبت به چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی زیر فشار قررا گرفته است.
کاهش قیمت نفت با وجود افت تولید در خلیج مکزیک

با نزدیک شدن بیش از پیش توفان میشل به سواحل فلوریدا، نزدیک به 40 درصد از ظرفیت تولید نفت خام در خلیج مکزیک از مدار خارج شده است. نگرانی پیرامون آسیب‌های احتمالی این توفان، بسیاری از شرکت‌های نفتی را مجبور به توقف فعالیت و تخلیه نیروها کرده است.

با این وجود قیمت نفت به تبع افزایش نگرانی سرمایه‌گذران نسبت به چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی در معاملات امروز زیر فشار قرار گرفته است. روز گذشته صندوق بین‌المللی پول در گزارشی پیش بینی کرد که نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال 2019 به 3/7 درصد برسد و این در حالی است که در گزارش منتشر شده از سوی این نهاد در سه ماه گذشته، نرخ مذکور در سطح3/9 درصد پیش‌بینی شده بود. امروز نیز صندوق اعلام کرد که به تبع افزایش تنش‌های تجاری در شش ماه گذشته، ریسک سیستم مالی جهانی به میزان ملموسی افزایش یافته است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر با افتی 0/13 درصدی در سطح 84/89 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه نوامبر با کاهشی 0/3 درصدی به 74/72 دلار رسیده است.