قیمت ها با آغاز روند شناسایی سود وارد محدوده منفی شدند

کاهش هیجان در بازار فلزات پایه

09:26 - 1400/01/21
پس از رشد ملموس فلزات پایه در جلسه معاملاتی پیشین، امروز با آغاز روند شناسایی سود قیمت این محصولات در لندن پایین آمده اما میزان افت قیمت تا این لحظه محدود است.

در جلسه معاملاتی پیشین به لطف افزایش سطح خرید تکنیکال و تداوم افت شاخص دلار، قیمت فلزات در مسیر صعودی قرار گرفت. در این میان کاهش مجدد سطح ذخایر روی در بازار فلزات لندن و بازار آتی شانگهای منجر به تحریک بیش از پیش معاملات این محصول شد و قیمت را به میزان ملموسی بالا برد. جو هیجانی معاملات روی به دیگر محصولات نیز سرایت کرد. ذکر این نکته ضروری است که انتشار گزارش گروه مطالعات بین‌المللی سرب و روی نیز در تحریم بازار روی تاثیر شایانی داشت. بر طبق پیش‌بینی این نهاد، بازار روی تصفیه شده در سال جاری میلادی باکمبود عرضه‌ای به میزان 322 هزار تن مواجه خواهد شد و میزان کمبود در سال آینده در سطح 72 هزار تن قرار خواهد گرفت.

با آغاز معاملات در روز جاری بخشی از سرمایه‌گذاران با بستن موقعیت های معاملاتی دست به کار شناسایی سود شده‌اند امری که فشار فروش را در بازار بالا برده و همین امر به افت قیمت بسیاری از محصولات معاملاتی بازار فلزات منجر شده است. با این وجود میزان افت قیمت تا این لحظه چندان قابل توجه نیست.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن بدون تغییری ملموس در سطح 2056 دلار قرار گرفته و روی با کاهشی 0/1 درصدی به 2675 دلار رسیده است. مس با افتی مختصر در سطح 6289 دلار قرار گرفته و در این میان سرب 0/4 درصد گران شده و در قیمت 1946 دلار معامله می‌شود.