بازده اسناد خزانه آمریکا کاهش یافت

تزلزل دلار آمریکا در پی انتقاد مجدد ترامپ از«فد»

09:26 - 1400/01/21
در معاملات امروز بازار جهانی ارز، دلار آمریکا روندی متزلزل را در برابر یورو، پوند و دلار استرالیا تجربه می‌کند. با این وجود در آستانه انتشار گزارش‌های مهمی از اقتصاد بریتانیا و آمریکا، سرمایه‌گذاران احتیاط را چاشنی کار خود کرده‌اند.
تزلزل دلار آمریکا در پی انتقاد مجدد ترامپ از«فد»

از اواخر شب گذشته بازده اسناد خزانه‌بلند مدت آمریکا روندی نزولی را تجربه کرد و همین امر به تضعیف دلار این کشور در برابر ارزهای مطرح جهان منجر شد. این روند در معاملات امروز نیز تداوم یافت. در این میان رئیس جمهور آمریکا بار دیگر نسبت به روند افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی این کشور اعتراض کرد  و همین امر فشار بر دلار را بیش از پیش افزایش داد. ترامپ اعلام کرد با اینکه اقتصاد آمریکا هم اکنون با مشکل تورم مواجه نیست، فدرال رزرو در حال افزایش سریع نرخ بهره این کشور است.

در این میان امروز گزارش‌های مهمی درتقویم اقتصادی به چشم می‌خورد و همین امر نیز منجر به افزایش سطح احتیاط در میان معامله‌گران بازار ارز شده است. ظهر چهارشنبه گزارش ماهانه تولید ناخالص داخلی بریتانیا و همچنین تولیدات صنعتی این کشور در ماه آگوست قرار است منتشر شود. ساعت 16:00 به وقت تهران نیز گزارش شاخص قیمت تولید‌کننده آمریکا به اطلاع فعالان اقتصاد خواهد رسید.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز چهار‌شنبه با افتی 0/07 درصدی به 95/6 واحد رسیده است.