عوامل تهدیدکننده بازار برطرف شدند؟

بازگشت فلزات پایه به مدار صعود

09:25 - 1400/01/21
با ورود شاخص دلار به محدوده منفی  و همچنین افزایش سطح خرید تکنیکال در بازار فلزات، محصولات معاملاتی این بازار در صبح سه‌شنبه افزایش قیمتی محدود را تجربه کردند.
بازگشت فلزات پایه به مدار صعود

با تقویت ارزش ین ژاپن و دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا، شاخص دلار صبح امروز وارد محدوده منفی شد و همین امر تقاضا برای فلزات را از سوی استفاده ‌کنندگان از ارزهای غیردلاری افزایش داد و به تحریک قیمت فلزات منجر شد.

در این میان پس از افت نسبتا ملموس قیمت فلزات در جلسات معاملاتی اخیر، از صبح امروز بخشی از معامله‌گران تکنیکال به طمع اتمام موج اصلاحی در بازار این محصولات، دست به کار خرید شده‌‌اند. در این میان بسیاری از سرمایه‌گذاران فضای بازار فلزات را مبهم ارزیابی می‌کنند. شب گذشته کمی از فشار فروش در بازارهای سهام آمریکا کاسته و همین امر به بهبود فضای معاملات بورس‌های آسیایی در صبح امروز منجر شد. با این وجود به عقیده بخشی از معامله‌گران کماکان ریسک اصلاح بازارهای سهام در نقاط مختلف جهان برقرار است و در صورت وقوع این امر و سرایت مجدد جو منفی به معاملات کالاها، بازارهای کالایی ممکن است زیر فشار شدیدتری نسبت به دو جلسه معاملاتی پیشین قرار گیرند.

از اخبا مهم امروز می توان به تصمیم شیلی در زمینه توسعه بازار فروش مس اشاره کرد. وزیر صنعت شیلی شب گذشته اعلام کرد برای ایجاد مصونیت در برابر خطرات جنگ تجاری آمریکا و چین، این کشور قصد دارد بازار فروش مس خود را توسعه دهد. شیلی به عنوان بزرگترین تولید‌کننده معدنی مس در جهان شناخته می‌شود.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن بدون تغییری ملموس در سطح 2067 دلار قرار گرفته و روی با افزاشی 0/9 درصدی به 2639 دلار رسیده است. سرب با رشدی 0/7 درصدی در سطح 1986 دلار قرار گرفته و در این میان مس 0/4 درصد گران شده و در قیمت 6227 دلار معامله می‌شود.