پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

09:24 - 1400/01/21
در اولین روز کاری این هفته بازار طلا زیر فشار نسبتا شدیدی قرار گرفت و قیمت این محصول در معاملات آتی و نقدی بار دیگر به کمتر از 1200 دلار تنزل کرد. هم اکنون چشم‌انداز چندان روشنی پیش روی این محصول قرار ندارد.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

پس از افت شاخص دلار در روز پایانی هفته گذشته، این نماگر در روز جاری وارد محدوده مثبت شد و همین امر معاملات طلا را زیر فشار قرار داد. شاخص دلار تا این لحظه با رشدی 0/17 درصدی به 95/78 واحد رسیده است. افت نسبتا ملموس ارزش یورو و دلار کانادا در برابر دلار آمریکا در ورود شاخص مذکور به محدوده مثبت تاثیر شایانی داشت. با رشد ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای مطرح جهان، تقاضا برای طلا از سوی استفاه‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری کاهش یافت و همین امر قیمت را به سطوح کمتر از 1200 دلار رساند. با از دست رفتن این مرز روانی، فشار فروش در بازار به شدت افزایش یافت.

پیش‌بینی دو‌شنبه‌‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس با کاهشی 8 دلاری در سطح  1197/7 دلار قرار دارد. در بازار نقدی این محصول به همین میزان افت کرده و در سطح 1194/2  دلار معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: قیمت در سطوح پایین‌تر از میانگین‌های موزون نمایی 5 روزه (1198دلار) و 13 روزه (1197دلار) قرار گرفته و در سطوح پایین تر از میانگین 62 روزه (1207دلار) تثبیت شده است. نمودار RSI روندی نزولی را تجربه می کند و فاصله هیستوگرام MACD با خط سیگنال کاهش یافته

سیگنال‌های صعودی: سیگنال صعودی قابل ذکری در دست نیست.

سیگنال تایید:  قیمت به باند میانی بولینگر واکنش نشان نداده و این باند را به سوی پایین قطع کرده است.

حمایت‌های پیش‌رو: قیمت هم اکنون نزدیک به حمایت 1194 دلار قرار دارد . حمایت بعدی در سطح 1190 دلار دیده می‌شود. سناریوی بدبینانه افت قیمت تا سطح 1185 دلار است

مقاومت‌های پیش‌رو: دو میانگین 5 و 13 روزه محدوده مقاومتی مهمی را پیش روی طلا ایجاد کرده‌اند و در ادامه مرز روانی 1200 دلار به عنوان مقاومت بسیار مهمی در مسیر قیمت این محصول قرار دارد.

نتیجه‌گیری: در حال حاضر چشم‌انداز روشنی در بازه روزانه پیش روی طلا قرار ندارد و تنها در صورت شکست پرحجم میانگین‌های کوتاه مدت و میان مدت به سمت بالا می توان به تثبیت قیمت در محدوده 1200 دلار امید داشت.