در واکنش به مواضع جدید آمریکا و عربستان

نفت برنت یک درصد ارزان شد

09:24 - 1400/01/21
با شروع معاملات در بازار انرژی، قیمت نفت برنت افتی یک درصدی را به ثبت رساند. تلطیف نسبی موضع آمرکیا در زمینه تحریم‌‌های نفتی ایران و اعلام آمادگی عربستان برای بالا بردن سطح عرضه نفت، از دلایل تزلزل قیمت این محصول به حساب می‌آیند.
 نفت برنت یک درصد ارزان شد

روز جمعه یکی از مقامات دولت آمریکا اعلام کرد که این کشور ممکن است به برخی از کشورها که پیش‌تر اقدام به کاهش خرید نفت از ایران کرده‌اند معافیت‌هایی را در زمینه خرید نفت از این کشور پس از اعمال تحریم های خزانه داری در ماه نوامبر ارئه کند. همچنین اعلام آمادگی عربستان سعودی برای جبران کاهش صادرات نفت ایران نیز خبر دیگری بود که فشار بر بازار نفت را افزایش داد.

در این میان موسسه بیکرهیوز درجدیدترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد دکل‌های حفاری نفت فعال در آمریکا برای سومین هفت متوالی کاهش یافته و به 861 دکل رسیده است. در واکنش به انتشار این خبر، نفت وست تگزاس افت قیمتی محدودتر را نسبت به نفت برنت تجربه کرد

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر با افتی 1/1 درصدی در سطح 83/3 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه نوامبر با کاهشی0/7 درصدی به 73/78 دلار رسیده است.