با وقوع آتش سوزی در معدن North Goonyella روی داد

رشد 10درصدی زغال کک‌شو در قرارداد فوب استرالیا

09:22 - 1400/01/21
در هفته‌ای که گذشت به علت تعطیلات رسمی پاییزه در چین، معالمه قابل ذکری در بازار زغال‌ کک‌شو وارداتی این کشور رقم نخورد اما در دیگر بازارها قیمت این محصول رشدی ملموس را تجربه کرد.
رشد 10درصدی زغال کک‌شو در قرارداد فوب استرالیا

در پی تعطیلات یک هفته‌ای چین، قیمت زغال کک شو در بازار وارداتی این کشور تغییر ملموسی را تجربه نکرد چرا که معامله‌قابل ذکری در این بازار به وقوع نپیوست.  در این میان روز سه‌شنبه پس از انتشار خبر آتش‌سوزی در معدن North Goonyella در منطقه کوئینزلند استرالیا، نگرانی وسیعی از احتمال بروز کمبود عرشه در میان فعالان بازار نهاده‌های تولید فولاد شکل گرفت و قیمت زغال کک‌شو در بازارهای خارج از چین رشدی ملموس را تجربه کرد.

موسسه متال بولتن در این میان اعلام کرد پس از قوع این رویداد یک محموله زغال کک‌شو گرید پریمیوم در قرارداد فوب استرالیا به قیمت 212 دلار به فروش رسید. در ادامه نیز محموله‌های دیگری در قیمت 209 دلار معامله‌شدند. در ادامه هفته باز هم شاهد رشد اندک قیمت‌ها در قرارداد فوب استرالیا بودیم.

 

 

 

در هفته اخیر شاخص قیمت زغال کک‌شو سخت گرید پریمیوم موسسه متال بولتن در قرارداد فوب استرالیا 9/7 درصد رشد کرد و به 213 دلار رسید. شاخص قیمت زغال کک‌شو سخت گرید پریمیوم در قرارداد سی‌اف‌آر چین بدون تغییری ملموس در سطح 207 دلار قرار گرفت.