ثبات قیمت سنگ‌آهن در هفته اخیر

09:22 - 1400/01/21
به تبع تعطیلات پاییزه در چین،  حجم معاملات بسیاری از بازارها از جمله بازار سنگ‌آهن این هفته به شدت پایین آمد و در نهایت این محصول تغییر قیمتی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه نکرد.
ثبات قیمت سنگ‌آهن در هفته اخیر

بازارهای چین در تمام روزهای کاری این هفته تعطیل بودند و همین امر نیز منجر به رکود معاملات سنگ‌آهن در روزهای اخیر شد. به تبع این امر قیمت این محصول در بازارهای وارداتی تغییر ملموسی را تجربه نکرد.

از اخبار مهم این هفته می‌توان به انتشارگزارش پیش‌بینی قیمت سنگ‌آهن از سوی وزارت صنعت استرالیا اشاره کرد. براساس گزارش‌ بخش برآوردهای اقتصادی این وزارتخانه موسوم به بخش «اقتصاددان ارشد» پیش‌بینی می‌شود به تبع افزایش عرضه سنگ آهن به بازارهای جهانی، میانگین قیمت این محصول در قرارداد فوب استرالیا در سال 2019 میلادی به 50/7 دلار برسد. این قیمت برای سال 2020 در سطح 49 دلار برآورد شده است. همچنین این نهاد پیش‌بینی میانگین قییت سنگ‌آهن در سال جاری را با کاهشی مختصر نسبت به گزارش ماه ژوئن در سطخ 59/1 دلار اعلام کرده است.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی‌اف‌آر کینگدائو چین در هیچ از روزهای معاملاتی این هفته تغییری نکرد و در سطح 69/24 دلار تثبیت شد.