در غیاب مشتریان چینی رقم خورد

صعود متانول در بازارهای هند و آسیای جنوب شرقی

09:22 - 1400/01/21
در غیاب مشتریان چینی، بازار متانول این هفته معاملات کم‌رمقی را پشت سرگذاشت. با این وجود قیمت در دیگر بازارهای وارداتی آسیا به لطف بهبود تقاضا افزایشی محدود را تجربه کرد.
صعود متانول در بازارهای هند و آسیای جنوب شرقی

به علت تعطیلات پاییزه در چین، فعالان بازار محصولات پتروشیمی از جمله متانول در روزهای اخیر فعالیت قابل ذکری در این بازار نداشتند. در بازار کره جنوبی به علت پایین آمدن سطح ذخایر به ویژه در بندر اولسان، قیمت متانول کمی افزایش یافت. ذکر این نکته ضروری است که در سال جاری به تبع افزایش تولید محصولاتی مانند MTBE، فرمالدئید و بیودیزل درکره جنوبی، تقاضا برای متانول از سوی این کشور افزایش یافته است.

در بازار جنوب شرق آسیا و هند نیز تقاضا برای متانول در سطح مطلوبی بود. به گفته فعالان بازار جنوب شرق آسیا انتظارمی رود در هفته‌های آتی باز هم شاهد تقویت تقاضا برای این محصول از سوی بخش تولید بیودیزل باشیم.

بر این اساس هر تن متانول در قرارداد سی‌اف‌آر چین بدون تغییری ملموس در این هفته در سطح 411 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا با رشدی 2 دلاری به 438 دلار رسید. متانول در قراردادهای سی‌اف‌آر کره‌جنوبی 3 دلار گران شد و در سطح 438 قرار گرفت. در قراردادهای سی‌اف‌آر هند  قیمت متانول 5 دلار بالا رفت. متانول در این منطقه در سطح  375 دلار معامله شد.