جدیدترین برآورد دولت استرالیا از قیمت سنگ‌آهن و زغال کک‌شو

09:21 - 1400/01/21
وزارت صنعت، نوآوری و علوم استرالیا در جدیدترین گزارش خود از احتمال کاهش قیمت سنگ‌آهن و زغال کک‌شو در دو سال آینده خبر داد.
جدیدترین برآورد دولت استرالیا از قیمت سنگ‌آهن و زغال کک‌شو

براساس گزارش‌ بخش برآوردهای اقتصادی این وزارتخانه موسوم به بخش "اقتصاددان ارشد" پیش‌بینی می‌شود به تبع افزایش عرضه سنگ آهن به بازارهای جهانی، میانگین قیمت این محصول در قرارداد فوب استرالیا در سال 2019 میلادی به 50/7 دلار برسد. این قیمت برای سال 2020 در سطح 49 دلار برآورد شده است. همچنین این نهاد پیش‌بینی میانگین قییت سنگ‌آهن در سال جاری را با کاهشی مختصر نسبت به گزارش ماه ژوئن در سطخ 59/1 دلار اعلام کرده است.

همچنین بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت صنعت استرالیا، انتظار می‌رود بازار زغال کک‌شو در دو سال آینده به تبع کاهش تقاضا از سوی چین و ورود تعداد ملموسی از پروژه ها در کشورهای مختلف به مدار تولید، زیر فشار قرار گیرد. بر این اساس میانگین قیمت زغال کک‌شو سخت گرید پریمیویم در قرارداد فوب استرالیا برای دوسال آینده به ترتیب برابر با 157 دلار و 145 دلار پیش‌بینی شده است. بر طبق این گزارش انتظار می‌رود میانگین قیمت در سال 2018 به 197 دلار برسد.

ذکر این نکته ضروی است که در دو سال  اخیر به تبع رشد ملموس قیمت فولاد در بازارهای جهانی و محدودیت تولید نهاده های فولاد در چین با افزایش سختگیری‌های زیست محیطی دولت این کشور، سنگ‌آهن و زغال کک‌شو افزایش قیمت قابل ملاحظه را تجربه کرده‌اند.