توافق آمریکا و کانادا برای اصلاح پیمان نفتا

دلار کانادا به سقف 4 ماه اخیر رسید

09:18 - 1400/01/21
با از سرگیری معاملات در بازار جهانی ارز، دلار کانادا جهشی ملموس را در برابر دلار آمریکا تجربه کرد. در این میان تزلزل ین ژاپن در برابر واحد پول آمریکا، شاخص دلار را در محدوده مثبت نگه داشت.
 دلار کانادا به سقف 4 ماه اخیر رسید

امروز برخی از خبرگزاری‌ها از جمله رویترز به نقل از مقامات آگاه نزدیک به مذاکرات تجاری آمریکا و کانادا اعلام کردند که دو کشور بر سر چهارچوبی برای به روز رسانی پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) به توافق رسیده اند. بر این اساس قرار است کانادا بازار خود را به روی محصولات لبنی آمریکا بیش از گذشته باز کند و در مقابل آمریکا اخذ تعرفه وارداتی از خودروهای کانادایی را از دستور کار خارج سازد. در پی این امر دلار کانادا در باربر دلار آمریکا 0/7 درصد تقویت شد و به بالاترین سطح در چهار ماه اخیر رسید.

با این وجود به تبع رشد 0/2 درصدی ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن، شاخص دلار در محدوده مثبت باقی ماند. صبح امروز نرخ برابری این دو ارز به رقم 113/96 واحد رسید که این رقم از میانه نوامبر سال گذشته تاکنون در بازار دیده نشده بود.

امروز در تقویم اقتصادی دو  گزارش مهم خودنمایی می‌کنند. ظهر دوشنبه قرار است گزارش شاخص مدیران خرید تولیدی آلمان و بریتانیا منتشر شود و نتیجه این گزارش‌ها مسلما بر بازار ارز تاثیرگذار خواهد بود.

به این ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز دوشنبه با رشدی 0/08 درصدی به 95/21 واحد رسیده است.