در هفته اخیر اتفاق افتاد

افت شدید قیمت زغال کک‌شو

09:17 - 1400/01/21
پس از صعود ملموس قیمت زغال‌کک‌شو در هفته‌های ماقبل، این محصول در هفته اخیر زیر فشار شدیدی قرار گرفت و در بازارهای مختلف بین 3 تا 5 درصد ارزان شد.
افت شدید قیمت زغال کک‌شو

در آغاز این هفته معاملات در بازار زغال ‌کک‌شو بسیار راکد بود. عدم حضور مشتریان چینی در بازار به علت تعطیلی رسمی این کشور در ایجاد این جو بسیار تاثیرگذار بود. در روز سه‌شنبه اما بازار زیر فشا شدیدی قرار گرفت. به گفته فعالان بازار پس از افزایش ملموس قیمت در یک ماه اخیر، مشتریان به هیچ وجه حاضر به پذیرش قیمت‌های هفته گذشته نبودند. به تبع این امر فروشندگان مجبور به پایین آوردن پیشنهادهای خود شدند. افت قیمت زغال کک‌شو در روز چهارشنبه نیز تداوم یافت

در دو روز پایانی هفته بار دیگر جوی راکد بر بازار حاکم شد. با توجه به تعطیلات سه روزه بازارهای چین در هفته آینده، با نزدیک شدن به پایان هفته بسیاری از مشتریان چینی فعالیت خود را تعطیل کردند و همین امر به رکود معاملات دامن زد.

در هفته اخیر شاخص قیمت زغال کک‌شو سخت گرید پریمیوم موسسه متال بولتن در قرارداد فوب استرالیا 5 درصد افت کرد و به 194 دلار رسید. شاخص قیمت زغال کک شو سخت گرید پریمیوم در قرارداد سی‌اف‌آر چین با افتی 3/8 درصدی در سطح 207 دلار قرار گرفت.