تغییرات هفتگی قیمت و موجودی انبار فلزات در بازار لندن

دلایل جهش قیمت روی به سقف 7 هفته‌ای

09:16 - 1400/01/21
پس از افت قیمت فلزات در اوایل این هفته، به تدریج وضعیت بهتری را تجربه کرد و بخش اعظمی از کاهش قیمت روزهای پیشین از میان رفت. در این میان روی به لطف جهش قیمت در روز جمعه معاملات هفتگی را با افزایشی نزدیک به 5 درصد به پایان رساند.
دلایل جهش قیمت روی به سقف 7 هفته‌ای

افزایش قیمت فلزات در روزهای پایانی هفته بخش اعظمی از افت قیمت پیشین این محصولات را خنثی کرد. در این میان روی تنها محصولی بود که توانست معاملات هفتگی را در محدوده مثبت به پایان ببرد که البته بخش عمده ای از این افزایش هفتگی در روز جمعه رقم خورد.

در معاملات پایان هفته شاهد افت شدید موجودی انبار روی در شانگهای بودیم امری که از قیمت این محصول حمایت مناسبی را به عمل آورد. روز جمعه سطح ذخایر روی در انبارهای بازار فلزات شانگهای با افتی بیش از 13 درصد به کمتر از 30 هزار تن رسید که این رقم از سپتامبر سال 2007 تاکنون دیده در بازار نشده بود. به تبع این امر سرمایه‌گذاران دست به کار خرید روی در بازار فلزات لندن شدند و با شکست برخی سطوح مقاومتی، سطح خرید در این بازار به میزان ملموسی افزایش یافت و قیمت این محصول به بالاترن سطح در 7 هفته اخیر رسید.

از دیگر اخبار مهم این هفته می توان به توافق گارگران سایت تولید آلومینا و بوکسیت شرکت آلکوا در غرب استرالیا با مقامات این شرکت بر سر قرارداد کاری و پایان اعتصاب در این سایت‌های تولیدی اشاره کرد.

 این هفته باز هم موجودی انبار تمام محصولات معاملاتی در بازار لندن روندی کاهشی را تجربه کرد و در این میان روی با بالاترین میزان افت سطح ذخایر روبرو شد.

 دلایل جهش قیمت روی به سقف 7 هفته‌ای0

تغییرات قیمت فلزات در روز جمعه و همچنین در هفته اخیر به شرح جدول زیر بوده است. ذکر این نکته ضروری است که جهش قیمت روزانه مس در پایان هفته از ماه می سال 2013 تاکنون بی سابقه بوده است.

دلایل جهش قیمت روی به سقف 7 هفته‌ای20