دستور جدید دولت برای خرید فولادی‌ها

09:16 - 1400/01/21
خریداران محصول‌های فولادی عرضه شده از یک مرداد تا ۲۰ شهریور در بورس کالا موظف به تسویه خرید با قیمت کشف شده نخستین عرضه هر نماد پس از ۲۰ شهریور هستند.

دنیای بورس: جعفر سرقینی؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای که روزهای ابتدایی مهرماه صادر شده، اعلام کرد: پیرو نامه ۲۰ شهریور سال جاری با موضوع اصلاحیه دستورالعمل تنظیم بازار محصول‌های فولادی، با توجه به باز شدن سقف رقابت در معاملات بورس کالا و امکان وجود تفاوت قیمت کشف شده در بورس با قیمت فروخته شده کالا قبل از تاریخ ۲۰ شهریور، به منظور جلوگیری از ایجاد رانت در بازار فولاد، خریداران محصول‌های عرضه شده در بورس کالا(عرضه در تالار یا مچینگ) از اول مرداد تا ۲۰ شهریور موظفند کالای خریداری شده از فولاد سازان را با قیمت‌های کشف شده نخستین عرضه محصول‌های هر نماد در تالار بورس کالا پس از تاریخ ۲۰ شهریور تسویه کنند.

در این بخشنامه آمده است، طبق رویه فوق مابه تفاوت را به حساب بدهکاری مشتریان منظور کرده و پیگیر اخذ آن باشید. اگر خریداری حاضر به تسویه حساب با فولادسازان با شرایط فوق نباشد از تحویل کالای خریداری شده خودداری و موضوع را جهت اقدامات بعدی مسدود کردن کد خرید وی از بورس به این معاونت اعلام کنند.

دستور جدید دولت برای خرید فولادی‌ها12