بازار در انتظار نتایج نشست بانک مرکزی آمریکاست

نوسان محدود فلزات پایه در صبح چهارشنبه

09:15 - 1400/01/21
در معاملات روز چهارشنبه، محصولات معاملاتی در بازار فلزات نوسان قیمت محتصری را تجربه‌ می‌کنند. معامله‌گران در آستانه اتمام نشست بانک مرکزی آمریکا احتیاط خود را به میزان چشمگیری بالا برده‌اند.
نوسان محدود فلزات پایه در صبح چهارشنبه

نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا امشب به پایان می رسد و تصمیم در زمینه تغییر نرخ بهره و پیش‌بینی‌های اقتصادی این نهاد منتشر خواهد شد. در آستانه این رویداد، رویکرد محافظه‌کارانه‌ای بر بازار جهانی ارز و بازارهای کالایی از جمله بازار فلزات حاکم شده است. در معاملات امروز معامله‌گران میان‌روزی بیشتر از سایر معامله‌گران بازار در حال فعالیت هستند و انتظار نمی رود تا پیش از مشخص شدن نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا، تغییر قیمت ملموسی در بازار دیده شود.

در عین حال شب گذشته رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر به سیاست‌های تجاری چین انتقاد کرد و شیوه تجاری این کشور ا غیرمنصفانه خواند. موضع‌گیری اخیر ترامپ بار دیگر بر نگرانی‌ها در زمینه تشدید جنگ تجاری میان این دو قدرت اقتصادی افزود. یکی از مقامات حاضر در تیم مذاکره کننده تجاری آمریکا پس از این رویداد در گفتگو با رویترز اعلام کرد که تغییر سیاست‌های اقتصادی چین به سوی سیاست‌های بازار محور کار آسانی نخواهد بود.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با افتی 0/2 درصدی در سطح 2061 دلار قرار گرفته و روی با کاهشی مختصر به 2507 دلار رسیده است. سرب نیز با افتی 0/1 درصدی در سطح 2010 دلار قرار گرفته و در این میان مس بدون تغییری ملموس در قیمت 6282  دلار معامله می‌شود.