قائم مقام وزیر بازگانی چین نسبت به ادامه مذاکرات با آمریکا ابزار تردید کرد

تزلزل فلزات زیر فشار جنگ تجاری آمریکا و چین

09:14 - 1400/01/21
با ورود شاخص دلار به محدوده مثبت و اظهار نظر ناامیدکننده یکی از مقامات چینی در زمینه مذاکرات تجاری این کشور و آمریکا، فلزات پایه در صبح امروز روندی نزولی را در پیش گرفتند.
تزلزل فلزات زیر فشار جنگ تجاری آمریکا و چین

پس از صعود ارزش یورو در برابر دلار به اوج سه ماه و نیمه در شب گذشته، امروز شاهد تزلزل مختصر ارزش این ارز بودیم امری که شاخص دلار را وارد محدوده مثبت کرد و همین موضوع تقاضا برای فلزات را از سوی استفاده‌کنندگان از ارزهای غیر دلاری کاهش داد.

در این میان از روز گذشته آمریکا و چین به صورت رسمی اجرای دور دوم از برنامه اخذ تعرفه وارداتی بر کالاهای یکدیگر را آغاز کردند. پس از این رویداد قائم مقام وزیر بازرگانی چین ادامه مذاکرات تجاری با آمریکا را بسیار دشوار ارزیابی کرد. وانگ شوون در این زمینه اعلام کرد زمانی که آمریکا خنجری را زیر گلوی چین قرار داده، ادامه مذاکرات میان دو طرف بسیار سخت خواهد بود. به گفته این مقام مسئول، از سرگیری مذاکرات به میزان زیادی به عزم آمریکا برای حل مشکلات کنونی بستگی دارد. این اظهارات بار دیگر به نگرانی فعالان اقتصادی از جمله معامله‌گران بازار فلزان دامن زد.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با افتی 0/2 درصدی در سطح 2041 دلار قرار گرفته و روی با کاهشی به میزان 0/4 درصد به 2504 دلار رسیده است. سرب با افتی 0/5 درصدی  در سطح 2016 دلار قرار گرفته و در این میان مس 0/8 درصد ارزان شده و در قیمت 6244  دلار معامله می‌شود.