با بهبود وضعیت بازار فولاد چین رقم خورد

سنگ‌آهن در یک قدمی 70 دلار

09:11 - 1400/01/21
در هفته‌ای که گذشت بازار سنگ‌آهن معاملات پررونقی را پشت سرگذاشت و در نهایت این محصول با افزایش قیمتی بیش از دو درصددر این مدت مواجه شد.
 سنگ‌آهن در یک قدمی 70 دلار

روز دوشنبه معاملات سنگ‌آهن در بازار کالایی دالیان رشدی محدود را تجربه کرد و همین امر کمی قیمت‌های نقدی را افزایش داد. بهبود نسبی تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان نهایی نیز در این روند تاثیرگذار بود. روز سه‌شنبه با بازگشت رونق به معاملات محصولات فولادی در بازارهای نقدی و آتی چین، بازار سنگ‌آهن رونق مناسبی را تجربه کرد و قیمت این محصول به یک قدمی 70 دلار رسید.

با رشد قیمت، سطح تقاضا در روز سه روز پایانی هفته کمی پایین آمد اما میزان افت قیمت سنگ‌آهن محدود بود چرا که خبر رسید با در طرح نهای کاهش زمستانی تولید فولاد در چین، محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای فولادسازان تانگشان منعطف‌تر از سال گذشته خواهد بود. همین امر نیز چشم‌انداز مصرف سنگ‌آهن از سوی قطب فولادسازی چین را بهبود بخشید. به گفته برخی از منابع آگاه، بسیاری از فولادسازان تانگشان توانسته‌اند معیارهای زیست محیطی مورد نظر دولت را برآورده سازند و به همین دلیل در سال جاری با محدودیت‌های کمتری نسبت به 2017 مواجه خواهند شد.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین روز جمعه 21 سپتامبر با افتی 5 سنتی به 69/13 دلار رسید. این رقم نسبت به پایان هفته گذشته افزایشی 2/1 درصدی را منعکس می‌کند.