پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

09:09 - 1400/01/21
در معاملات روز دوشنبه بازار فلزات قیمتی، طلا روندی مبهم را در پیش گرفته به گونه‌ای که قیمت در معاملات آتی بازار کامکس منفی شده اما در بازار تقدی این محصول در محدوده مثبت معامله می‌شود. فعالان بازار در آستانه اعلام رسمی تصمیم دولت آمریکا در زمینه وضع تعرفه وارداتی بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی، احتیاط را چاشنی کار خود کرده‌اند.
پیش‌بینی قیمت طلا در روز دوشنبه

همانگونه‌ که پیش‌تر عنوان شد احتمال دارد امروز دونالد ترامپ به صورت رسمی وضع تعرفه وارداتی بر طیف وسیعتری از کالاهای چینی را اعلام کند. روز گذشته روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی از عزم رئیس جمهور آمریکا برای اعلام رسمی وضع تعرفه وارداتی 10 درصدی بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی  در روز سه‌شنبه خبر داد. در این میان خبرگزاری رویتر اعلام کرد که احتمال دارد این تصمیم در روز جاری به اطلاع عموم برسد. در آستانه این رویداد معامله‌گران بازار ارز احتیاط را چاشنی کار خود کرده اند و همین امر نیز جوی مبهم را در بازار طلا رقم زده است.

تنها گزارش تاثیرگذار امروز در تقویم اقتصادی، شاخص قیمت مصرف‌کننده اتحادیه اروپا به حساب می‌آید که قرار است ساعت 1:30 به وقت تهران منتشر شود. با توجه به وضعیت خنثی یور- دلار آمریکا در چهارچوب زمانی روزانه از منظر تکنیکال، انتشار نتایج بهتر از انتظار این گزارش می تواند یورو را در وضعت مناسبی در برابر دلار قرار دهد امری که از معاملات طلا حمایت خواهد کرد. با این وجود در صورت تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین، تقاضا برای دلار آمریکا افزایش خواهد یافت. همین امر بر ابهامات پیش روی بازار  افزوده است

پیش بینی دوشنبه‌ (چهارچوب زمانی روزانه در بازار نقدی)

هم اکنون قیمت طلا در بازار آتی کامکس کمتر از یک دلار افت کرده و به 1200 دلار رسده است. در بازار نقدی این محصول رشدی 1/9 دلاری را پشت سرگذاشته و در سطح 1195/7  دلار معامله می‌شود.

سیگنال های نزولی: قیمت هنوز موفق به عبور از میانگین 5 روزه (1196 دلار)  و 13 روزه (1197دلار) نشده و در سطوح پایین تر از میانگین 62 روزه (1214 دلار) تثبیت شده است.

سیگنال‌های صعودی: قیمت در حال تلاش برای شکستن میانگین موزون نمایی 5 روزه (1296دلار) به سمت بالا  است. نمودار RSI هم شیبی صعودی بسیار آرام را در پیش گرفته است.

سیگنال تایید:  تلاش برای رسیدن به باند میانی بولینگر ناکام مانده است. بنابراین سیگنالی در جهت تایید روند صعودی در دست نیست.

حمایت‌های پیش‌رو:. در صورت افت قیمت، ابتدا حمایت 1194 دلار  و سپس 1190 دلار دیده می شود. سناریو بدبینانه تنزل قیمت تا مقاومت 1184 دلار است.

مقاومت های پیش رو: در صورت صعود قیمت، ابتدا محدوده مقاومتی در سطح 1196 تا 1197 دلار پیش روی طلا قرار دارد و سپس مقاومت 1200 دلار به چشم می خورد.

نتیجه‌گیری: در صورت شکست دو میانگین 5 و 13 روزه به سمت بالا با حجم ملموس، می‌توان به افزایش قیمت امیداوار بود در غیر این صورت چشم‌انداز روشنی در بازه روزانه نمی توان متصور بود.