بسته خبری ارزهای دیجیتال (سه‌شنبه 20 شهریور)

تداوم جو منفی در بازار کریپتوها

09:05 - 1400/01/21
در معاملات امروز بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین و تتر با افزایش قیمت مختصری مواجه شده‌اند اما دیگر کریپتوها در محدوده منفی معامله می‌شوند. موضع‌گیری یکی از مقامات بلند پایه روس در حوزه فناوری‌های دیجیتال در ایجا جو رو به افول بازار کریپتوها نقش پررنگی داشته است.
تداوم جو منفی در بازار کریپتوها

با وجود بهبود مقطعی اوضاع بازار ارزهای دیجیتال در روز گذشته، باز هم روندی رو به افول بر این بازار سایه افکند. لغو مجوز فعالیت دو صندوق سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین و اتریوم از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در اواخر هفته گذشته، جو منفی را در روزهای اخیر بر بازار این محصولات حاکم کرده است.

تداوم جو منفی در بازار کریپتوها6

نماینده رئیس جمهور روسیه در امر توسعه فناوری‌های دیجیتال اعلام کرد که این کشوردر حال حاضر آمادگی  و زیرساخت‌های لازم برای انتشار و استفاده گسترده از ارزهای دیجیتال را ندارد. دیمتری پسکف افزود که خلا قانونگذاری از ابتدای ظهور فناوری زنجیره بلوکی در روسیه، هم اکنون مشکل ساز شده است. انتشار این خبر نیز در تشدید جو منفی حاکم بر بازار تاثیرگذار بود.

نشریه فوربس در گزارشی اعلام کرد که هیات مدیره کمیسیون اوراق بهادار و بورس‌های کالای امارات متحده عربی با طرح قانونمند کردن انتشار ارزهای دیجیتال و شناسایی این ارزها به عنوان اوراق بهادار موافقت کرده‌اند.