سایه جنگ تجاری بر بازار فلزات پایه سنگینی می‌کند

کم‌اعتنایی فلزات به گزارش‌های امیدوارکننده چین

09:03 - 1400/01/21
با وجود انتشار آمارهایی امیدوارکننده از اقتصاد چین، معاملات در بازار فلزات زیر سایه جنگ تجاری این کشور با آمریکا کم رمق پیگیری می‌شود.
کم‌اعتنایی فلزات به گزارش‌های امیدوارکننده چین

صبح امروز اداره آمار ملی چین اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف‌کننده این کشور در ماه آگوست با نرخ رشد سالانه‌ای برابر با 2/3 درصد مواجه شده است. همچنین میزان افزایش شاخص قیمت تولیدکننده نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 4/1 درصد رسیده است. هر دو رقم اعلام شده فراتر از پیش‌بینی‌ها بود. انتشار این گزارش به صورت مقطعی جوی مثبت را بر بازار فلزات حاکم کرد اما این روند دوام نیاورد و در ادامه بسیاری از محصولات وارد محدوده منفی شدند.

سرمایه گذاران کماکان نگران اثرات منفی جنگ تجاری آمریکا و چین بر تقاضای فلزات هستند و همین امر نیز به تضعیف معاملات این محصولات منجر شده است. در پایان هفته گذشته رئیس جمهورآمریکا اعلام کرد وضع تعرفه وارداتی بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی احتمالا به زودی اجرایی می‌شود. ترامپ همچنین تهدید کرد که 267 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را نیز ممکن است مشمول پرداخت تعرفه تجاری کند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات آتی لندن  با افتی 0/1 درصدی در سطح 5869 دلار قرار گرفته و آلومینیوم با کاهشی به میزان 0/3 درصد به 2053 دلار رسیده است. سرب با افتی مختصر و در سطح 2059 دلار قرار گرفته است. در این میان روی با رشد قیمتی به میزان 0/2 درصد در سطح 2410 دلار معامله می‌شود.