پتروشیمی مرجان آماده فروش به بازار هند شد

متانول در یک قدمی 400 دلار

09:01 - 1400/01/21
در پی محدودیت عرضه به بازارهای آسیایی و افزایش قیمت در بازار داخلی چین، متانول در بازار وارداتی این کشور بار دیگر به مرز 400 دلار نزدیک شد.
متانول در یک قدمی 400 دلار

پلاتس: معامله‌گران بازار محصولات پتروشیمی از کمبود عرضه محموله‌های متانول در بازارهای وارداتی شرق آسیا خبر دادند. انتظار می رود روند کمبود عرضه تا ماه اکتبر ادامه یابد.

در این میان افزایش نسبتا ملموس قیمت متانول در بازار داخلی چین در تحریک‌ قیمت‌های واردتی نقش شایانی داشت. این هفته قیمت متانول در معاملات آتی بازار ژنگژو یا افزایشی 88 یوانی به 3356 یوان در هر هر تن رسید. همین امر به تحریک قیمت نقدی در بازار داخلی منجر شد. متانول در بازار داخلی چین رشد قیمتی 85 یوانی را پشت سرگذاشت و در  قیمت 3400 یوان معامله شد.

از اخبار مهم این هفته می توان به ارائه محموله‌های پتروشیمی مرجان به بازار هند اشاره کرد. بر اساس اعلام منابع نزدیک به این شرکت در حال حاضر پیشنهاد فروش محموله ‌های اواخر ماه سپتامبر از سوی پتروشیمی مرجان به مشتریان هندی ارائه شده است.

بر این اساس هر تن متانول در قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی نزدیک به 6 دلار در این هفته در سطح 399 دلار معامله شد. این محصول در قرارداد سی‌اف‌آر جنوب شرق آسیا بدون تغییری ملموس به 431 دلار رسید. متانول در قراردادهای سی‌اف‌آر کره‌جنوبی 5 دلار گران شد و در سطح 420 قرار گرفت. در قراردادهای سی‌اف‌آر هند متانول یک دلار ارزان شد. قیمت  متانول در این منطقه در سطح  369 دلار گزارش می‌شود.