دلایل بلومبرگ از احتمال ملاقات ترامپ با روحانی

09:00 - 1400/01/21
خبرگزار ی بلومبرگ در گزارشی از احتمال ممکن بودن ملاقات حسن روحانی؛ رییس جمهور و دونالد ترامپ؛ رییس جمهور آمریکا در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.

دنیای بورس: در حالی که نیکی هیلی دیروز از ریاست  آمریکا بر جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در 26 سپتامبر با موضوع ایران سخن گفته بود که نماینده آمریکا در سازمان ملل بر محفوظ بودن حق قانونی حسن روحانی؛ رییس جمهور ایران برای حضور و سخنرانی در این جلسه تاکید کرد.

خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به صحبت‌های نیکی هیلی تحلیل کرده در صورتی که تهران به این نتیجه برسد که حسن روحانی در این جلسه صحبت کند و در کنفرانس مطبوعاتی نیز حضور یابد چه بسا ملاقات حسن روحانی و دونالد ترامپ دور از انتظار نباشد. از دید تحلیلگران گمانه‌زنی بلومبرگ از احتمال دیدار حسن روحانی و دونال ترامپ بیش‌تر از دو موضوع نشات می‌گیرد؛ نخست تصمیم تهران بر سر حضور ایران در جلسه شورای امنیت و دوم اصرار ترامپ و تاکید به تیم سیاست خارجه که حتما تا قبل از انتخابات کنگره با طرف ایرانی مذاکراتی صورت بگیرد. پیش‌تر مقام رهبر ایران هم از تلاش طرف آمریکایی برای ملاقات با ایران گفته بود. به گفته رهبر انقلاب باراک اوباما بعد از تماس تلفنی با حسن روحانی در کاخ سفید جشن برپا کرده و سر ذوق آمده بود.

در همین رابطه بخوانید: رونمایی از رویکرد جدید آمریکا برای فشار بر ایران