فولاد شانگهای به مدار صعود بازگشت

شایعه اعمال محدودیت‌های جدید در قطب فولادسازی چین

17:10 - 1400/01/18
با انتشار شایعه‌ا‌ی مبنی بر احتمال آغاز دور جدید محدودیت‌های تولید فولاد در شهر تانگشان، قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای به مدار صعود بازگشت.
شایعه اعمال محدودیت‌های جدید در قطب فولادسازی چین

در حالی که طرح 6 هفته‌‌ای کاهش تولید تابستانی فولاد در شهرهای مانند تانگشان جمعه گذشته به پایان رسید و همین امر در روز دوشنبه معاملات محصولات فولادی را در بازارهای چین زیر فشار قرار داد، امروز شایعه‌ای در زمینه احتمال آغاز دور جدیدی از برنامه کاهش تولید در این شهر در میان فعالان بازار پخش شد و همین امر بار دیگر قیمت‌ ها را در مدار صعود قرار داد.

به گفته برخی از فعالان بازار دولت محلی تانگشان قصد دارد در ماه جاری میلادی بار دیگر محدودیت‌‌هایی را پیش روی واحدهای تولید فولاد این شهر قرار دهد تا از این طریق بر معضل آلودگی هوا غلبه کند. هنوز بیانیه رسمی از سوی دولت در این زمینه منتشر نشده است. تانگشان به عنوان قطب اصلی فولادسازی چین به حساب می آید.

در این میان امروز Jiangsu Shagang قیمت فروش میلگرد و مفتول فولادی در بازا داخلی را به میزان 80 یوان در هر تن افزایش داد که این امر نیز در تحریک قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای تاثیرگذار بود. شرکت مذکور بزرگترین واحد خصوصی تولید فولاد در چین به حساب می‌آید.

بدین ترتیب در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پرحجم‌ترین قرارداد با افزایشی 5دلاری در سطح 604 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 3 دلار گران ش و به قیمت 601 دلار رسید.(نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دو‌شنبه برابر با 6/83 است).