نتیجه جلسه شوری رقابت با خودروسازان به آینده موکول شد

شرط افزایش قیمت خودرو

17:07 - 1400/01/18
یکی از اعضای شورای رقابت با اعلام نتیجه جلسه دیروز با مدیران ایران خودرو و سایپا اعلام کرد تصمیم گیری در مورد خواسته خودروسازان مبنی بر افزایش 15 تا 20 درصدی قیمت خودرو به دریافت نرخ تورم بخشی ۵ ماهه از بانک مرکزی موکول شد.

تسنیم: ولی ملکی در رابطه با جلسه شورای رقابت که با حضور مدیران عامل ایران خودرو و سایپا به منظور بررسی قیمت خودرو و دلایل افت تولید، فروش و حتی ابهام‌های احتکار تشکیل شده بود، عنوان کرد: یکی از استدلال‌های خودروسازان در افزایش قیمت و هزینه تولید، رشد نرخ ارز بود و معتقد بودند با افزایش قیمت مواد اولیه داخلی و ارز ، فروش خودرو با قیمت‌های فعلی به صرفه نیست.

به گفته وی خودروسازان احتکار خودرو را هم به صرفه ندانسته و اعلام کردند روزانه بیش از 2 هزار خودرو تولید می‌کنند که احتکار این رقم اصلا منطقی نیست و در صدد تامین قطعات و عرضه تعدادی از خودروهای انبار شده هستند.

این عضو شورای رقابت با اعلام اینکه مقرر شد شورای رقابت با ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی نرخ تورم بخشی 5 ماه نخست سال را دریافت کند، گفت: در این جلسه خودروسازان فهرستی از افزایش هزینه ها به شورا ارائه کردند اما جمع بندی قیمت خودرو در شورا به دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی موکول شد.

بنابراین شورای رقابت پس از دریافت نرخ تورم بخشی 5 ماهه ، در مورد تغییرات قیمت خودرو تصمیم گیری می‌کند. در همین حال احمد نعمت بخش؛ دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌گویی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: امیدوار است در یک ماه آینده نقص قطعات حداقلي و خودروهای پیش فروش شده تحویل شود.