انتظار برای نوسان محدود ارزها در بازار جهانی

16:58 - 1400/01/18
با آغاز معاملات در بازار جهانی ارز، شاخص دلار رشدی اندک را تجربه کرد. امروز بازارهای آمریکا وکانادا تعطیل هستند و به همین دلیل انتظار می‌رود نوسانات محدودی در بازار به وقوع بپیوندد.
انتظار برای نوسان محدود ارزها در بازار جهانی

با ازسرگیری معاملات در صبح دوشنبه، تقاضا برای دلار آمریکا کمی افزایش یافت و همین امر به رشد محدود شاخص دلار منجر شد. نگرانی از افزایش تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و همچنین کانادا، تقاضا برای دلار را به عنوان دارایی امن ارتقا داده است. در هفته گذشته خبر رسید که دولت آمریکا قصد دارد 200 میلیاد دلار از کالاهای چینی را مشمول پرداخت تعرفه وارداتی کند. در عین حال پس از آنکه مذاکرات آمریکا و کانادا در زمینه پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی( نفتا) در روز جمعه به نتیجه روشنی نرسید، دونالد ترامپ  اعلام کرد نیازی به نگه داشتن کانادا در این پیمان نیست.

در تقویم اقتصای امروز تنها چند گزارش با اهمیت به چشم می‌خورد. ظهر امروز قرار است شاخص مدیران خرید ماه آگوست اتحایه اروپا، فرانسه و بریتانیا منتشر شود که مسلما نتیجه این گزارش‌ها بر بازار تاثیرگذار خواهد بود. بازارهای آمریکا وکانادا روز دوشنبه تعطیل هستند و انتظار می رود حجم معاملات و نوسان ارزها به تبع این امر چندان ملموس نباشد.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز سه‌شنبه با رشدی مختصر به 95/15 واحد رسیده است