نتایج شاخص مدیران خرید تولیدی فراتر از پیش‌بینی‌ها بود

روی خوش فلزات به گزارش‌های اقتصادی چین

16:37 - 1400/01/18
پس از افت ملموس قیمت فلزات در روز گذشته به تبع افزایش تنش‌ها در روابط تجاری آمریکا و چین، معاملات بسیاری از این محصولات در روز جاری با رونق مناسبی پیگیری می‌شود. انتشار نتایج مطلوب در گزارش شاخص مدیران خرید تولیدی چین اصلی‌ترین دلیل بهبود روند معاملات در صبح جمعه به حساب می‌آید.
روی خوش فلزات به گزارش‌های اقتصادی چین

در روزهای اخیر خبرهایی در زمینه احتمال وضع تعرفه وارداتی از سوی آمریکا بر طیف وسیع تری از کالاهای چینی به گوش رسید. مقامات چینی نیز از عزم خود برای تلافی اقدامات احتمالی آمریکا خبر دادند. انتشار این اخبار بار دیگر نگرانی‌های وسیعی را در زمینه تبعات مخرب جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان بر روند رشد اقتصاد جهانی ایجاد کرد و قیمت فلزات را زیر فشار شدیدی قرار داد.

صبح امروز اما ورق برگشت و  انتشار گزارش هایی مثبت از اقتصاد چین، بسیاری از محصولات را با اقبال سرمایه گذاران مواجه کرد. اداره آمار ملی چین در گزارشی اعلام کرد که شاخص مدیران خرید تولیدی این کشور در ماه آگوست به 51/3 واحد رسیده و همچنین شاخص مدیران خرید غیر تولیدی نیز در سطح 54/2 واحد قرار گرفته است. ارقام اعلام شده فراتر از پیش بینی ها بود و همین امر چشم انداز روند رشد اقتصادی چین را بهبود بخشید.

در عین حال پس از رشد ملایم شاخص دلار در روز گذشته، این نماگر امروز به محدوده منفی خزید و همین امر تقاضا برای فلزات را از سوی استفاده کنندگان از ارزهای غیر دلاری افزایش داد و بر رشد قیمت فلزات دامن زد.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با رشدی 0/5 درصدی به 2142 دلار رسیده و روی 1/8 درصد گران شده و در سطح 2503 دلار قرار گرفته است. سرب با افزایش قیمتی یک درصدی در سطخ 2094 دلار معامله می شود. در این میان مس به میزان 0/6 درصد ارزان شده و به 6034 دلار معامله رسیده است.