ثبات قیمت نفت در صبح چهارشنبه

16:28 - 1400/01/18
همانند روز گذشته، بازار نفت معاملات کم‌نوسانی را صبح امروز تجربه می‌کند. تغییر محدود ذخایر نفت آمریکا در روند حاکم بر بازار تاثیرگذار بوده است.

صبح امروز انستیتوی نفت آمریکا(API) در گزارشی اعلام کرد میزان ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته تنها به میزان 38 هزار بشکه افزایش یافته است. رشد بسیار محدود سطح ذخایر به نوسان اندک قیمت نفت در معاملات امروز منجر شد.

در این میان موسسه تامپسون رویترز در گزارشی اعلام کرد که بر اساس داده های تجاری نرم افزار Eikon این موسسه، میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ماه آگوست به 2/06 میلیون بشکه رسیده است. این رقم در ماه آوریل به سقف 3/09 میلیون بکسشه در روز رسیده بود.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر با افتی مختصر در سطح 76/28 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس در قراردادهای ماه اکتبر بدون تغییری ملموس در سطح 68/55 دلار معامله می‌شود.

رویترز: احتمال رسیدن بهای نفت به بشکه‌ای 150 دلار

تحلیلگران امور نفتی به واسطه کاهش عرضه نفت ایران و ونزوئلا به افزایش شدید بهای نفت خام در آینده، ناشی از فشارها و تحریم‌های آمریکا اشاره کرده و تاکید کردند بهای نفت ممکن است به بشکه‌ای بیش از 150 دلار برسد.

ژان لوئیس لی می از کارمندان ارشد شرکت نفتی وستبک در لندن، با ذکر تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه بخش انرژی ایران به عنوان یکی از مهمترین دلایل افزایش بهای نفت می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود تا چهارم نوامبر(سیزدهم آبان) حدود 1.3 تا 1.4 بشکه نفت خام روزانه را از دست بدهیم  و این رقم بزرگی است.

این پیش‌بینی از آنجا صورت گرفته که آمریکا برای تعداد کمی از مشتریان نفتی ایران معافیت از تحریم‌ها را صادر می‌کند و در نهایت ما شاهد خلاء دو میلیون بشکه نفت خام روزانه ایران در بازار می‌شویم.